שואב אבק תעשייתי

כמעט בכל בית ישנו שואב אבק בעזרתו ניתן לשאוב חלקיקים קטנים, אבק וחול, שאלמלא נשאב אותם, הם עלולים לפגוע באיכות חיינו. הדבר לא שונה במהותו במפעלים ובמקומות תעשייתיים, שם יש צורך מהותי להשתמש בשואב אבק תעשייתי, על מנת שנשמור שחלקיקים קטנים ואבק לא יישארו במרחב ויפריעו לנו בעבודה מצד אחד ומצד שני עלולים לגרום נזק לדברים שאנחנו מייצרים.

למי שאיננו יודע  מהו שואב אבק תעשייתי, נספר שמדובר במבנה עצום שמאפשר לינוק חלקיקי אבק ומזהמים שונים. הוא מסוגל לבצע הפרדה בין חלקיקיים בעלי מאפיינים שונים, דוגמת, חלקיקים נפיצים, דליקים, לחים, דביקים ועוד. הם מסוגלים לסנן ולהפריד אותם בצורה קלה, בעזרת בדי סינון ייחודים.

חשוב להבין, שואב אבק תעשייתי איננו דומה לשואב אבק ביתי, מאחר ובניגוד אליו הוא איננו ניידף הוא גדול יותר מבחינת המבנה שלנו, וכן להבדיל מהשואב הביתי שאנחנו מכירים אשר יכול לנקות אבק ממשטחים שונים, ספות ומיטות, הרי ששואב אבק תעשייתי, הוא בעל מאפיינים אחרים, הוא יכול לשאוב אבק בחדרים מסוימים על פי הצורך, כשהמטרה היא לשמור על חדר נקי, ליצור נכון ויעיל יותר. תהליך השאיבה באמצעות שואב תעשייתי הוא יסודי ומהיר יותר.

לשימוש בשואבי אבק תעשייתיים יש יתרונות רבים, למשל:

יכולת סינון מאוד גבוהה וטובה בין חלקיקים שונים

יכולת בקרת מפלס אוטומטית

הם פועלים בצורה נוחה ופשוטה

המערכת כוללת יכולת בקרה על כל התהליך בכל שלב.

חשוב להבהיר מערכת שואב אבק מרכזית, היא מערכת שמותקנת בחדר מסוים, כאשר יש אפשרות באולמות ובחדרי ייצור, להקים מערכת שואב אבק תעשייתית מרכזית. מערכת זו מסוגלת לשאוב כמויות עצומות של אבק בשעה (מערכות מובילות מגיעות למספרים של עד 10 טון אבק בשעה). המערכת יכולה לפעול בו זמנית בקרוב ל-500 נקודות במקום. הציוד שלה בנוי בצורה כזו שהיא מסוגלת לעבוד בלי בעיה, בלי שייגרם לה נזק ובאופן שהיא תספק תוצרי עבודה גבוהים. מדובר במערכת שמשתמשים בה בתעשיות כמו מתכת, פלסטיק, מזון, תרופות, חומרי גלם ועוד. מערכת שואב אבק מרכזית שכזו, מאפשרת לשמור על המקום נקי בכל שלב בתהליך הייצור.

חשוב לציין, שניתן לצד מערכות שאיבה תעשייתיות, להשתמש גם באביזרי ניקוי ידניים שמתאימים למפעלים ולמסלולי ייצור. מדובר למשל במטאטא מיוחד שכולל גם שאיבה, שואב אבק עם פיות צרות שמסוגלות לנקות היטב את הפינות של החדר, שואבי אבק עם צינורות ארוכים שמגיעים למקומות שבתהליך רגיל קשה מאוד להגיע אליהם ועוד.

מדובר על כלי עזר ששומרים על המקום נקי לאורך זמן, ומוטב להשתמש בהם לעיתים תכופות על מנת למנוע מצב בו החדר מתמלא אבק, וחלקיקים אחרים שעלולים לגרום נזק הן לעובדים והן לתהליך הייצור. לצד מערכות שאיבה תעשייתיות, ניתן להגיע לתוצאות טובות בהחלט.